Sunday, October 11, 2009

Nasi Kerabu vs Solok Lada

Open Haus @ Rumah Terbuka Lan Kunta - 11 Oct 09, Banting Selangor.




Pertama sekali , ucapan terima kasih dari sahabat semua yang mari ke majlis open haus rumah saing kito Lan Kunta. Nak kata meriah tak meriah rasanya cukup meriah, walau dalam keadaan sederhana namum terasa bagai satu keluarga besar apabila semua yang menghadiri enjoy menikmati nasi kerabu keluaran Lan Kunta @ Lan Banting. Solok Lada yang menemani nasi kerabu tengah hari tersebut diimport khas dari Kuala Lumpur hasil air tangan mas Intan Sribani. Proses nak buat solok lada tersebut mengambil masa 3 hari 2 malam kata mas intans kita.
Kemeriahan tersebut juga dihadiri prof madya kita prof aziah dimana penulis cam tak cam dah akibat fenemona tsunami selama 2o tawun lebih. Timbalan pengerusi kita juga ada pada majlis tersebut dimana saudara yazee kita didatangkan khas dari Pasir Mas dengan pesawat boeing 737-400 series dan ditaja khas oleh penaja dari Manchester United dengan kos penerbangan berjumlah mencecah ribuan ringgit.
Sauadara Pengerusi kita, saudara rahimi juga tidak ketinggalan membawa keluaraga beliau menghadiri majlis makan-makan tersebut dan tidak ketinggalan sahabat kita en rahim kadir juga yang lama tidak muncul , ada di majlis tersebut. Cukup meriah...
Penulis juga telah berjumpa dengan sahabat seperemainan waktu sekolah saudara Pian yang semakin comel dan sedikit berisi - sedap nyinye nih.... setelah 20 tawun jugak tidak ketemu. Perangai masih seperti dulu dan tidak berubah watak. Terasa sernonok bila ketemu sahabat lama. Saudara Solah kita juga datang bersama keluarga memeriahkan suasana makan-makan di rumah abe lan kunta kita.
Akhir kata , jangan lupa untuk bertandang ke rumah prof madya kita saudari Aziah pada hari sabtu dan juga saudara Solah pada hari Ahad ini.
Akhir kata maaf dipinta kiranya terkedu, tersalah kata , terusik , make hati...dan tercincang banyak-banyak. Yang baik datang dari Allah s.wt dan yang terkhilaf datang dari saya sendiri.
Selamat Hari Raya.



























































No comments:

Post a Comment

Gambar kenangan Group SID70

Gambar kenangan Group SID70