Sunday, November 8, 2009

Piala Malaysia 2009 - Kelanatn vs N.9




Lihatlah betapa ramainya penyokong dari kelate di Perlawanan Final Bolasepak antara Kelantan dan Negeri Sembilan. Rumusan boleh dibuat disini ialah Kelate cuma menang pada sorakan tetapi kalah di perlawanan bolasapak dengan 3 gol berbalas 1. Apapun pengajaran dan kesimpulan yang perlu diambil disini ialah Pasukan Kelate mestilah lebih cemerlang di musim 2010 untuk menebus maruah kekalahan pada 2009. Mimpi ngeri selama 39 tahun masih lagi menghantui pemain dan rakyat kelate yang kempunan Piala Malaysia.
Walaubagaimanapun kita tidak boleh menyalahkan pemain oleh kerana mereka juga menghadapi tekanan yang kuat dari penyokong-penyokong fanatik kelantan. Apapun saya berharap agar penyokong kelantan pada masa hadapan lebih beradab ketika menonton perlawanan bolasepak dan tidak terbawa-bawa dengan perangai kampung dimana pengunaan mercun dan balingan objek seperti botol mineral water digunakan untuk menyuarakan rasa tidak puas hati dan memprotes keputusan yang tidak memihak kepada kelate. Ini tidak mencerminkan jati diri dan orang kelate sebenarnya yang terkenal dengan adab sopan dan negeri serambi mekah. Hanya segelitir dari mereka masih boleh dikatakan berfikiran sempit@jumuk dimana menunjukkan kelakuan jakun dan tak bertamadun di dalam stadium. Kredit diberikan kepada penonton n.sembilan yang profesional dan tidak terikut-ikut dengan rentak emosi penonton kelate.

Sekalung tahniah kepada pengerusi KAFA kerana telah menaikkan bolasepak kelantan dan semoga harapan rakyat Kelantan agar bolsepak Kelantan akan lebih menyerlah di masa hadapan. ' GOMO KELATE GOMO'
Admin

No comments:

Post a Comment

Gambar kenangan Group SID70

Gambar kenangan Group SID70